Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste

Rekisterin nimi

Hujaus.fi:n (Viipoke Oy) asiakasrekisteri. Hujaus on Viipoke Oy:n tuotemerkki.

Rekisterinpitäjä

Hujaus / Viipoke Oy
Mikkolantie 1 A
00640 Helsinki

+358400420399
info@hujaus.fi
www.hujaus.fi
2871794-3

Rekisterinpitäjään viitataan myöhemmin myös pronominillä "me".

Tietosuojavastaavana Viipoke Oy:ssä toimii Laura Purontaus.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietoja käytetään tilausten toimittamiseen, asiakassuhteen hoitoon ja liiketoiminnan kehittämiseen ja markkinointiin. Viipoke Oy:n omistajien ja työntekijöiden lisäksi tietoja voivat käyttää myös yhteistyökumppanimme. Yhteistyökumppani voi olla esimerkiksi logistiikkayritys tai mainostoimisto.

Tilausten toimittaminen

Tietoja käytetään meiltä tilattujen tuotteiden tai palveluiden toimittamiseen oikealle ihmiselle ja siitä huolehtimiseen, että ne on meille maksettu. Tietoja voidaan siis käyttää mahdollisten ongelmatilanteiden selvittämiseen, tilausten maksamiseen, maksujen valvomiseen ja mahdolliseen perintään.

Asiakassuhteen hoito ja liiketoiminnan kehittäminen

Rekisterin titetoja voidaan käyttää myös asiakassuhteen hoitoon ja liiketoiminnan kehittämiseen. Liiketoiminnan kehittämistä on esimerkiksi sen analysoiminen, missä päin Suomea markkinointikampanjamme toimivat. Asiakassuhteen hoitoa on esimerkiksi se, että kerromme, että käyttöehtomme ovat muuttuneet.

Markkinointi

Voimme käyttää tietoja myös myymiemme tuotteiden ja palveluiden markkinoimiseen ja myymiseen. Noudatamme luonnollisesti henkilötietolakia ja sähköiseen suoramarkkinointiin kysymme luvan erikseen. 

Rekisterin tietosisältö

Henkilörekisteri sisältää seuraavat tiedot:

  • Henkilön etu- ja sukunimi
  • Henkilön postiosoite
  • Henkilön sähköpostiosoite ja puhelinnumero
  • Henkilön tekemien tilausten tiedot
  • Tilausten seurantatiedot

Näistä tiedoista voidaan johtaa muita tietoja, kuten postiosoitteen perusteella kunta tai vaatetilausten perusteella mekkokoko. Rekisteriin ei välttämättä tallenneta kaikkia näitä tietoja. 

Rekisterin tietolähteet

Rekisteriin kertyy tietoja muun muassa seuraavissa tapauksissa:

  • Asiakas tekee tilauksen
  • Asiakas osallistuu kilpailuun
  • Asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun (haluaa esimerkiksi tilata uutiskirjeen)
  • Asiakas käyttää tuotteita tai palveluita
  • Asiakas tilaa uutiskirjeen

Saatamme myös ostaa tietoja muilta, eli henkilötietoja voidaan myös kerätä, tallettaa ja päivittää toisen rekisterinpitäjän rekisteristä. Ostettavia tietoja voivat esimerkiksi olla muuttuneet osoitetiedot tai perhekoko. Erilaisia tietoja myyvät esimerkiksi  Väestörekisterikeskus tai Fonecta.

Tietojen luovuttaminen ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tyypillisesti tietojasi luovutetaan tilauksen toimittamista varten. Henkilötietojasi käsittelevät siis yrityksemme työntekijät, maksunvälittäjä, kuljetusyritys, tilitoimistomme, tilintarkastajamme ja IT-yritykset, joiden avulla olemme rakentaneet palvelumme. Emme myy asiakastietojasi.

Kuitenkin on niin, että Internet toimii ilman kansallisia rajoja ja jotkut käyttämistämme palveluista saattavat pitää palvelimiaan EU:n tai ETA:n ulkopuolella. Näin ollen hujaus.fi:n teknisen toiminnan vuoksi henkilötietoja saatetaan siirtää EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Jos tietoja siirretään EU:n tai ETA -alueen ulkopuolelle, siirroissa noudatetaan EU - U.S. Privacy Shield -järjestelyä.

Viipoke Oy voi myös julkaista asiakasrekisterin tietoja joko sähköisinä tai käsinkosketeltavina listoina markkinointia varten. Tämä tarkoittaa sitä, että voimme esimerkiksi tulostaa osoitteet markkinointimateriaalin lähettämistä varten tai kohdistaa sähköistä mainontaa tietojen perusteella. Voit kieltää sinuun kohdistuvan suoramarkkinoinnin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Sähköiseen suoramarkkinointiin kysymme luvan erikseen.

Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille voimassa olevan lainsäädännön perusteella. 

Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakasrekisterin tietoihin pääsevät käsiksi sellaiset Viipoke Oy:n omistajat, työntekijät ja yhteistyökumppanit, jotka tarvitsevat tietoja työtehtäviensä hoidossa. Nämä henkilöt pääsevät tietoihin henkilökohtaisen salasanan avulla. Henkilötietoja käsittelevät henkilöt koulutetaan tietojen käsittelyyn ja heiltä edellytetään niiden salassapitoa. 

Rekisterin tiedot on tallennettu kahteen eri järjestelmään. Tilauksista kertova tieto tallentuu verkkokauppajärjestelmään ja uutiskirjelista taas uutiskirjeen lähetystyökaluun.

Verkkokauppamme toimii Mycashflow-verkkokauppa-alustan päällä. Verkkokaupan teknisestä suojauksesta vastaa Pulse247 Oy, jonka tuote Mycashflow on. Pulse247 Oy:n toimista tietojen suojaamiseksi voit lukea heidän tietosuojaselosteestaan. Verkkokaupan arvostelupalikka on toteutettu Reviefy-järjestelmällä, tästä linkki tietosuojaselosteeseen.

Uutiskirjelista on tallennettu myös MailChimp-järjestelmään. Heidän järjestelmänsä kerää myös tietoa esimerkiksi siitä, miten uutiskirjeemme toimivat, eli klikataanko niistä vaikkapa meidän sivustollemme. Meille tämä kertoo siitä, kirjoitammeko täyttä potaskaa vai kiinnostavaa sisältöä. Siksi käytämme tällaista teknologiaa. Lisää tietoa löytyy MailChimpin tietosuojaselosteesta. MailChimp on myös sertifioitu EU - U.S. Privacy Shield -järjestelmässä.

Verkkokaupan ja uutiskirjelistan välillä tietoja voidaan siirtää rajapintoja toisiinsa yhdistävien sovellusten avulla, esimerkiksi Zapier-palvelun avulla. 

Tietoja voidaan tutkia myös muilla työkaluilla, esimerkiksi Google Sheets -, Excel- tai R-Studio-ohjelmistoilla.

Käytettävistä sovelluksista ja henkilötietoja käsittelevistä järjestelmistä pidetään rekisteriä Viipoke Oy:ssä.

Tarkastusoikeus

Sinulla on oikeus tarkastaa itseäsi koskevat tiedot ja korjata niissä ilmenevät virheet. Jos olet luonut tunnukset verkkokauppaan, voit tarkistaa tiedot itse kirjautumalla sisään. Tiedot voi tarkistaa myös asiakaspalvelusta, mutta tähän vaaditaan allekirjoitettu kirje, jotta meille jää tieto tarkistuksen pyytäjästä. Emme nimittäin luovuta tietoja kelle tahansa kyselijälle.

Voit kieltää tietojesi käyttämisen etämyyntiin, suoramarkkinointiin tai mielipidetutkimuksiin.

Rekisteritietojen korjaaminen

Voit korjata omat tietosi suoraan hallinnasta. Asiakaspalvelumme auttaa mieluusti tarvittaessa.

Oikeus tulla unohdetuksi

Sinulla on oikeus tulla unohdetuksi. Tämä tarkoittaa sitä, että poistamme tietosi järjestelmistämme. Jos sinulla on keskeneräisiä kauppoja - olet esimerkiksi tehnyt tilauksen, eikä palautusaika ole vielä ohi - ne käydään ensin loppuun. Huomaathan, että voit myös kieltää pelkän suoramarkkinoinnin niin, että säilytämme kuitenkin tilaustesi tiedot. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tietojen poistamista varten.

Evästeiden käyttö

Hujaus.fi-sivusto käyttää evästeitä. Evästeiden käytöstä voit lukea tarkemmin täältä.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 3.12.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Hujaus on Viipoke Oy:n tavaramerkki.

Hujaus / Viipoke Oy
Mikkolantie 1 A
00640 Helsinki

+358400420399
info@hujaus.fi
www.hujaus.fi
2871794-3

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron Suomessa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com


Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkasta aina, että tilausvahvistuksen sisältö vastaa tilaustasi.

Tarkista tilausvahvistuksesta erityisesti omat tietosi. Mikäli lähetys menee väärään toimitusosoitteeseen asiakkaan antamien virheellisten tietojen vuoksi, perimme toimituksen siirrosta käsittelykuluja 10€. Tarkista myös puhelinnumerosi, jotta saat postilta saapumisilmoituksen.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Hujaus / Viipoke Oy
Mikkolantie 1 A
00640 Helsinki

+358400420399
info@hujaus.fi
www.hujaus.fi
2871794-3

Tilauksen peruminen

Sinulla on oikeus perua tilauksesi kuluitta ennen kuin olemme lähettäneet sinulle toimitusvahvistuksen. Tilauksen voit peruuttaa lähettämällä peruutusilmoituksen sähköpostitse info@hujaus.fi

Toimitustavat ja -kulut 

Toimituskulut Suomeen pakettina 4,90€ ja kirjeenä 1,90€. Kirjetoimitus on mahdollinen vain imetyskoruille ja yksittäisille kestoliivinsuojille. Vaatteet lähetämme aina seurattavana pakettitoimituksena. Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut.

Toimitusaika

Pyrimme käsittelemään ja lähettämään tilaukset saman tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Toimitusaikamme vaihtelee tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Yleisin toimitusaika heti varastosta löytyville tuotteille on 1-5 arkipäivää. Tässä voi ilmetä vaihtelua esimerkiksi kuljetusyhtiön ruuhkan vuoksi. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita. Olemme sinuun välittömästi yhteydessä, mikäli toimituksessa on viivästyksiä.

Mikäli samassa tilauksessa on varastotuotteita ja tilaustuotteita, toimitamme tilaustuotteet jälkitoimituksena. Mikäli haluat, että koko tilaus toimitetaan kerralla, ilmoitathan tästä lisätiedoissa. Tällöin koko tilauksen toimitusaika riippuu tilaustuotteen toimitusajasta, jonka arvio lukee tilaustuotteissa erikseen. Jälkitoimituksesta ei peritä erillisiä toimituskuluja.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14vrk vaihto- ja palautusoikeus käyttämättömälle tuotteelle. Vaihto- tai palautusoikeus ei koske kankaita. Ladattavien tuotteiden osalta määräaika lasketaan tilauksen vastaanottohetkestä eli siitä kun teit tilauksesi. Vaihto on maksuton yhden kerran, ja vaihto-oikeuden voi käyttää joko saman tuotteen toiseen kokoon tai eri tuotteeseen, jolloin hyvitämme tai perimme hintaerotuksen. Tuotteen voi halutessaan vaihtaa myös sähköiseen lahjakorttiin.

Vaihdosta ja palautuksesta tulee ilmoittaa etukäteen sähköpostitse asiakaspalveluumme info@hujaus.fi

Palautuksen määräajan noudattamiseksi riittää, että kerrot meille haluavasi palauttaa tilauksen tai osan siitä ennen palautusajan päättymistä. Käsittelemme vaihdot ja palautukset mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään seitsemän (7) arkipäivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Palautuksen vaikutukset

Palautuksista perimme aina palautuskulun 4,90€, mikäli palautat koko tilauksesi. Palautuskulu kattaa osan toimitus- ja käsittelykuluista. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme peri palautuskulua. Mikäli olet tilausta tehdessäsi ylittänyt maksuttoman toimituksen rajan, ja palautat osan tuotteista, perimme alkuperäiset toimituskulut, mikäli tilauksen loppusumma palautuksen jälkeen jää toimituskuluedun alle. Palauttaessa tilausta tulee käyttää tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta ja palautusrahtikirjaa. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautamme maksun siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme kuitenkin olla palauttamatta maksua, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua lähetyksen vastaanottamisesta. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Palautettavan tuotteen täytyy olla täysin käyttämätön, puhdas ja pesemätön. Tarkistamme palautettujen tuotteiden kunnon ennen maksun palauttamista. Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Voit esimerkiksi sovittaa vaatetta samaan tapaan kuin kaupassakin tekisit, mutta et ottaa sitä käyttöön.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista perimme 10€ toimitus- ja käsittelykulut.

Vaihto- ja palautusohje

Pakkaa tuotteet huolellisesti ja suojaan kosteudelta. Lisää mukaan tilauksen mukana tullut palautuslomake. Mikäli palautuslomake ei ole tallessa, voit liittää mukaan esimerkiksi ruutupaperille kirjoittamasi lapun, jossa lukee nimesi ja tilausnumerosi. Kiinnitä tilauksen mukana saamasi palautusrahtikirja paketin päälle, ja vie paketti kuljetusyhtiön toimipisteeseen.

Mikäli olet kadottanut palautusrahtikirjan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@hujaus.fi

Jos palautat paketin ulkomailta, otathan yhteyttä info@hujaus.fi ennen kuin palautat paketin. Tällä tavalla varmistumme siitä, että paketti löytää meidät. Huomaathan, että vastaat itse vaihto- ja palautuskuluista Suomen ulkopuolelta.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes Hujaus (Viipoke Oy) on käsitellyt palautuksesi. Kuitin avulla osoitat lähettäneesi tilauksen. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksessa, emme hyvitä tilausta mikäli asiakas ei voi kuitilla todistaa paketin lähetystä.

Jos sinulla on kysyttävää, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti osoitteeseen info@hujaus.fi.  Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Muut ehdot

Viipoke Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai vahingoista.

Mahdollisiin asiakkaan ja Viipoke Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.