Vaihdot ja palautukset

Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14vrk vaihto- ja palautusoikeus käyttämättömälle tuotteelle. 

Käytäthän vaihtoon ja palautukseen ensisijaisesti vaihto- ja palautusportaaliamme. 

SIIRRY TÄSTÄ VAIHTO- JA PALAUTUSPORTAALIIN

Palautus

  • Palautuskulu on 6€/lähetys, mikäli haluat hyvityksen alkuperäiselle maksutavalle.
  • Palautus on maksuton, mikäli valitset hyvitystavaksi lahjakortin.
  • Mikäli palautat osan tilauksesta emme palauta alkuperäistä toimituskulua.
  • Mikäli olet tilausta tehdessäsi ylittänyt ilmaisen toimituksen rajan ja palautuksen jälkeen tilauksesi loppusumma jää tämän rajan alle, perimme alkuperäiset toimituskulut. 

Vaihto

  • Vaihto on maksuton yhden kerran. Vaihto-oikeuden voi käyttää joko saman tuotteen toiseen kokoon tai eri tuotteeseen, jolloin hyvitämme tai perimme hintaerotuksen.
  • Voit vaihtaa kerralla halutessasi useamman kuin yhden tuotteen.
  • Mikäli vaihdat samalta tilaukselta tuotteita enemmän kuin kerran, perimme normaalin toimituskulun.

Kun olet tehnyt vaihto- tai palautuspyynnön portaalin kautta, odota että pyyntösi hyväksytään ja toimi sen jälkeen saamasi ohjeen mukaan. Vaihto- ja palautus hoituu alkuperäisestä toimitustavasta riippumatta Postin kautta. 

Käsittelemme vaihdot ja palautukset mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään neljäntoista (14) arkipäivän kuluessa lähetyksen saapumisesta.

Mikäli et halua vaihtaa tai palauttaa tuotteita portaalin kautta, tai kaipaat apua tuotteen valinnassa, laitathan meille sähköpostia info@hujaus.fi

Palautuksen vaikutukset

Suoritamme palautuksen tuotteen saatuamme sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt, ellet ole valinnut palautustavaksi lahjakorttia.

Sinun on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua lähetyksen vastaanottamisesta.

Palautettavan tuotteen täytyy olla täysin käyttämätön, puhdas ja pesemätön. Tarkistamme palautettujen tuotteiden kunnon ennen maksun palauttamista. 

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista perimme 10€ toimitus- ja käsittelykulut.

Vaihto- ja palautusohje

Kun olet jättänyt vaihto- tai palautuspyynnön portaalissa, odota että pyyntösi on hyväksytty. Pakkaa tuotteet huolellisesti ja suojaa kosteudelta. Käytä lähettämiseen alkuperäistä postituspussia ja peitä tai irroita aiempi rahtikirja. Alkuperäisestä toimitustavasta huolimatta vaihdot ja palautukset hoituvat Postin kautta. Kirjoita paketin päälle postin asiakaspalautustunnus 679830 ja vie paketti Postin toimipisteeseen, ei pakettiautomaattiin. Mikäli et halua käyttää portaalia tai sen käytössä on ongelmia, ilmoita vaihdosta tai palautuksesta sähköpostitse info@hujaus.fi

Jos palautat paketin ulkomailta, huomaathan, että vastaat itse vaihto- ja palautuskuluista Suomen ulkopuolelta.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes Hujaus (Viipoke Oy) on käsitellyt palautuksesi. Kuitin avulla osoitat lähettäneesi tilauksen. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksessa, emme hyvitä tilausta mikäli asiakas ei voi kuitilla todistaa paketin lähetystä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti osoitteeseen info@hujaus.fi. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.